Diyanet İşleri Öğretmen Alım İlanı 2013
Türkiye İş Kurumu İŞKUR Kamu İş İlanları Kamuda Memur Alımları. Diyanet İşleri Başkanlığı 30 Rehberlik Öğretmeni Personel Alacak.
Başkanlığımız Taşra Teşkilatında Münhal Bulunan, Aşağıda Sınıfı, Unvanı, Tahsil Durumları, Kadro Derecesi Ve Adedi Belirtilen “Öğretmen” Kadrolarına 2012 Ve 2013 Lisans Düzeyi Kamu Personeli Seçme Sınavı KPSS P-10 Puan Sırası Esas Alınarak Boş Kadro Sayısının Üç Katına Kadar Çağrılacak Adaylar Arasından Sözlü Sınav Sonucu Başarı Sırasına Göre Açıktan Atama Yapılacaktır.
Başvurular 6 Eylül 2013 Tarihinde Başlayıp 20 Eylül 2013 Tarihinde Sona Eriyor.
Ataması Yapılacak Personelin Kardosu Eğitim Durumu Kontenjanı
| ||||||
SINIFI | UNVANI | BULUNDUĞU YER | TAHSİL DURUMU | KPSS PUAN TÜRÜ ve PUANI | KADR. DERC. | KONT. SAY. |
E.H.S. | ÖĞRETMEN | TAŞRA TEŞKİLATI | En az lisans düzeyinde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü Mezunu | P10/50 | 01-Eyl | 30 |
Başvuru Koşuları:
A) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 İnci Maddesinde Belirtilen Şartları Taşımak,
B) En Az Lisans Düzeyinde 4 Yıllık Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik (PDR) Bölümü; Mezunu Olmak,
C) 2012-2013 Lisans Düzeyi Kamu Personeli Seçme Sınavı KPSSP-10 Puan Türünden En Az Elli (50) Puan Almış Olmak.
III- Başvuru, Sınav, Atama İşlemleri Ve Diğer Hususlar
A) Başvuru İşlemleri
1. Yukarıdaki Şartları Taşıyan Adaylar, 06/09/2013 (18:00)–20/09/2013 (16:30) tarihlerinde www.diyanet.gov.tr İnternet Sitesindeki (https://ikys.diyanet.gov.tr/sinav/kurumdisi) Adresi Üzerinden E-Başvuru Programı Aracılığı İle Sınav İçin E-Başvuru Formunu Kendileri Doldurduktan Sonra İstenen Belgelerle Birlikte Herhangi Bir İl Müftülüğüne Şahsen Müracaat Edeceklerdir. Adaylardan İstenen Belgeleri Getirmeleri Halinde, Yurtdışından Sınava Müracaat Edecek Adaylar Adına Üçüncü Şahıslar Müracaat İşlemini Yapabileceklerdir.
2. İl Müftülüklerindeki İKYS İl Yöneticileri, Adayın E-Başvuru Formuna Girdiği Bilgiler İle Başvuru İçin Gerekli Belgelerdeki Bilgilerin Doğruluğunu Tespit Ettikten Sonra Aktivasyon İşlemini Gerçekleştireceklerdir. Belgeleri Eksik Olan Adayların Aktivasyon İşlemi Yapılmayacaktır.
3. İl Müftülüklerince Yapılan Aktivasyon İşleminden Sonra, İKYS İl Yöneticileri, “Aday Başvuru Belgesi”ni Adaylara Vereceklerdir. Adaya Verilen Bu Belge “Sınav Giriş Belgesi” Yerine Geçmez.
4. Başvuru İşlemlerinin Hatasız, Eksiksiz Ve Duyuruda Belirtilen Hususlara Uygun Olarak Yapılmasından Adayın Kendisi Sorumlu Olacaktır.
5. Müracaatların Sona Ermesinden Sonra Adayın Başvuru Bilgilerinde Hangi Nedenle Olursa Olsun Kesinlikle Değişiklik Yapılmayacaktır.
6. İl Müftülüklerinde Yapılan Aktivasyon Esnasında, Başvuru İçin Gerekli Belgeleri İbraz Edemeyen Adayların Başvuruları Kabul Edilmeyecektir.
7. Bu Duyuruda Belirtilen Esaslara Uygun Olmayan Veya Posta Yolu İle Yapılan Müracaatlar İle 20/09/2013 (16:30) Tarihinden Sonra Yapılan Başvurular Kabul Edilmeyecektir.
8. Başkanlığımız (https://ikys.diyanet.gov.tr/sinav/kurumdisi) Adresi Üzerinden E-Başvuru Formunu Doldurmayan/Dolduramayan Veya İl Müftülüklerinde Aktivasyon İşlemini Yaptırmayan/Yaptıramayan Adayların Müracaat Talepleri Hiçbir Şekilde Kabul Edilmeyecektir.
Sınav:
1. Sınava Başvuru Yapan Adaylar Arasından En Yüksek 2012-2013 Lisans Düzeyi KPSS P-10 Puanına Sahip Adaydan Başlanarak Atama Yapılacak Kadro Sayısının Üç (3) Katına Kadar Aday, Son Sıradaki Adayla Aynı Puanı Alanlar Dâhil Olmak Üzere Sözlü Sınava Çağrılacaktır.
2. Sınavda Başarılı Olabilmek İçin Sözlü Sınavdan En Az 70 (Yetmiş) Puan Almak Gerekmektedir.
3. Adaylar, Başkanlıkça Belirlenecek Sınav Merkezinde/Merkezlerinde Sözlü Sınava Alınacaklardır.
4. Sınava Girmeye Hak Kazanan Adayların Sınav Tarihi Ve Yerleri, Başvuruların Tamamlanmasından Sonra Yapılacak Gerekli Hazırlıkların Ardından Başkanlığımız İnternet Sitesinde (www.diyanet.gov.tr) Ve Aynı Sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Sayfasında İlan Edilecektir.
5. Sözlü Sınava Girmeye Hak Kazandığı Halde Sınava Katılmayan Adaylar Sınavda “Başarısız” Sayılacaktır.
6. Sınav Sonuçları Başkanlığımız İnternet Sitesinde (www.diyanet.gov.tr) Ve Aynı Sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Sayfasında Duyurulacaktır.
7. Sınava Girmeye Hak Kazananlar “Sınav Giriş Belgesi”ni, (https://ikys.diyanet.gov.tr/sinav/kurumdisi) Adresinden Alabileceklerdir.
8. Adaylar, Sözlü Sınava Gelirken “Sınav Giriş Belgesi” İle Birlikte T.C Kimlik No’lu Kimlik Belgelerinden Birini (Nüfus Cüzdanı, Pasaport Veya Ehliyet) Yanlarında Bulunduracaklardır.
9. Adaylar, “Sınav Giriş Belgesi” Alma Ve Sınav Sonuç Öğrenme İşlemlerini (https://ikys.diyanet.gov.tr/sinav/kurumdisi) Adresi Üzerinden Gerçekleştireceklerdir.
10. Sözlü Sınava Girmeye Hak Kazandığı Halde İlan Edilen Sınav Tarihlerinde Sınava Katılmayan Adaylar Sınav Hakkını Kaybetmiş Sayılacaktır. Söz Konusu Adaylara Ne Sebeple Olursa Olsun İkinci Bir Sınav Hakkı Verilmeyecektir.
Atama İşlemleri:
1. Atamalar, Başarılı Olan Adaylar Arasından En Yüksek Puandan Başlanarak Başarı Sırasına Göre İlan Edilen Kadro Sayısınca Yapılacaktır. Puanların Eşitliği Halinde, KPSS P-10 Puanı Yüksek Olana Sıralamada Öncelik Verilecektir.
2. Sözlü Sınava Katılarak Başarılı Olan Ve Atama Kontenjanına Giren Adaylar Başkanlığımız Taşra Teşkilatı İl Müftülüklerindeki (İstanbul, Konya, Rize, Trabzon, Erzurum, İzmir, Kayseri, Ankara, Ordu, Kocaeli, Manisa, Mersin, Giresun, Adana, Malatya, Isparta, Balıkesir, Denizli, Eskişehir, Kahramanmaraş, Gaziantep) Öğretmen Kadrolarına Atanacaklardır. Atama İşlemlerine İlişkin Diğer Hususlar Daha Sonra İlan Edilecektir.
3. Atama İşlemlerinin Yapılması İçin Belirlenen Süre İçinde Geçerli Bir Mazereti Olmaksızın Müracaat Etmeyenlerin Atama İşlemleri Yapılmayacaktır.
Diğer Hususlar:
1. Sınav Öncesi, Sonrası Ve Atama Sürecindeki İşlemlerde Gerçeğe Aykırı Beyanda Bulunduğu Tespit Edilen Adayların Başvuru Ve Sınavları Geçersiz Sayılacağı Gibi Görev Alsalar Dahi Görevleriyle İlişikleri Kesilecektir.
2. Sınav Başvurularında Adayın Beyanı Esas Alınacaktır. Başkanlık, Sınav Ve Atama Sürecinin Her Aşamasında E-Başvuru Ekranında Aday Tarafından Belirtilen Hususlarda Adaydan Belge Talep Edebilecektir.
3. Bu Duyuruda Yer Alan Hususlar, Sadece Bu Sınav Ve Bu Sınava Bağlı Atamalar İle İlgilidir. Bundan Sonraki Sınav Ve Atamalar İçin Müktesep Teşkil Etmez.
4. Sınav Ve Sonuçları İle İlgili Başkanlığımızın İnternet Sitesinde Veya Aynı Sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Sayfasında Yapılan Tüm Duyurular Tebligat Sayılacaktır. Adaylara Ayrıca Tebligat Yapılmayacaktır.
5. Sınavla İlgili İş Ve İşlemlerde Faks Ve E-Mail İle İşlem Yapılmayacaktır. Adayların Islak İmzalı Ve Yazılı Dilekçelerini İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne Ulaştırmaları Gerekmektedir.
6. Sınav Sonuçlarına İlişkin İtirazlar Sonuçların İlan Edilmesinden İtibaren 7 (Yedi) Gün İçinde Islak İmzalı Ve Yazılı Olarak Başkanlığımıza Yapılacaktır. İtirazlar En Fazla 15 (On Beş) Gün İçinde İncelenerek Karara Bağlanacak Ve Adaya Bildirilecektir. Sınav Sonuçlarının İlan Edilmesinden İtibaren 7 (Yedi) Gün İçinde Islak İmzalı Ve Yazılı Olarak Başkanlığımıza Ulaştırılmayan Sınav Sonuçlarına İlişkin İtirazlar, T.C. Kimlik Numarası, Adı, Soyadı, İmza Ve Adresi Olmayan Dilekçeler İle E-Mail Ve Faksla Gönderilen Dilekçe Ve İtirazlar Dikkate Alınmayacaktır.
7. Bu Duyuruda Yer Almayan Hususlarla İlgili Olarak 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 633 Sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş Ve Görevleri Hakkında Kanun, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik, Diyanet İşleri Başkanlığı Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği İle Diyanet İşleri Başkanlığı Sınav Yönetmeliği Hükümleri Geçerlidir.
Sözlü Sınavın Konuları:
1. Alan Bilgisi (40 Puan)
2. Başkanlığımız Faaliyetleri Ve Hizmet Alanı (30 Puan)
3. Genel Kültür-Genel Yetenek (30 Puan)
Başvuru Belgeleri:
1. T.C Kimlik No’lu Kimlik Belgesi (Nüfus Cüzdanı, Pasaport Veya Ehliyet),
2. En Az Lisans Düzeyinde 4 Yıllık Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik (PDR) Bölümü, Mezunu Olduklarını Gösterir Tasdikli Diploma Suretleri Veya Mezuniyet Belgeleri (Diploma Yabancı Bir Ülkeden Alınmışsa YÖK’ten Alınacak Denklik Belgesi),
3. KPSS Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı,
4. Askerlik, arşiv ve sabıka durumuyla ilgili adayın yazılı beyanı,
5. Görevini Yapmaya Engel Bir Durum Olmadığına Dair Yazılı Beyanı.
Adayların, Aşağıdaki Belgeleri Başvuru Esnasında İl Müftülüklerindeki İKYS İl Yöneticilerine İbraz Etmeleri Gerekmektedir. Belgelerini İbraz Edemeyenlerin Başvuruları Kabul Edilmeyecektir. Belgeler, Kontrol Edildikten Sonra Adaylara İade Edilecektir.
Yazılı Beyanlar Tek Bir Dilekçede Beyan Edilecektir.
İletişim:
Dumlupınar Bulvarı No:147/A 06800 Çankaya Ankara
E-Mail: persis@diyanet.gov.tr
Tel: 0 312 295 77 73 (74 -75)